tomteparad

Sitter här och väntar på att klockan ska bli ca 18:00 - då ska jag iväg för att lämna lillskrutt i skolan för att 18:30 gå på deras tomteparad. Det blidde inget luciatåg i år utan de har ordnat saker och ting - årskurs för årskurs.
Ska bli jättemysig, men tyvärr så är inte T hemma. Han sitter i bilen ner till Småland för att fira julen med sina arbetskamrater. Alla bor ju där nere utom T och ans arbetspolare E. Så de tog firmabilen ner i dag och kommer hem imorgon kväll/natt någon gång. Hoppas de har kul...=) Fast det vet jag att de komemr ha - de har alltid det.... samtidigt som det alltid är någon som dricker ALLDELES för mycket och gör bort sig totalt.

Själv har jag bara 2 arbetsdagar kvar - sen är jag JULLEDIG!!! Gud va skönt det ska bli. 23/12 till 8/1... länge det ;-)
Skruttan har sin sista skoldag imorgon... sen är hon ledig till 8/1 hon med... tror att vi alla här hemma är lediga till 8/1....

På lördag kommer D & J eventuellt hit. Har inte träffat dem sen bröllopet så det ska bli lite kul. Det brukar gå länge emellan gångerna vi ses, men när vi väl ses så är det lika trevligt i alla fall..=) J är ju en helt underbar person. Skruttan tycker ju jättebra om henne med, och hon avgdar sin gudfar D.....

Idag fick vi totalavbrott i TC - vårt journalprogram på jobbet. Jisses. Vilken kaos det blev. Alla gamla pappersjournaler är ju inscannade. Vi är helt beroende av datorerna och när det ligger nere så finns det verkligen INGENTING att göra... LIkadant för läkarna....
Det pinsammaste är att det gällde både Huddinge och Solna...
Och vi ska vara ett Universitetssjuklhus.... När jag gick hem 14:30 så hade det legat nere i 4,5 timme... vet inte om det kommi igång ännu, men jag hoppas att det är igång tills imorgon i alla fall. Annars lär det bli en dryg dag..... HUA..
Inga prover får vi ta heller - för provtagningsremisserna ligger i TC - som ligger nere....*suck*
Jaja, jag håller tummarna för att det inte ligger nere imorgon....*håller hårt*

Jaja, nu är det i alla fall snart dax att börja tjata på dotterna att hon ska börja byta om inför tomteparaden......

Ha´re allisammans...

Puss & Kram

______________________________________________________________________________________________

20:17

Herregud va ungarna var söta i tomteparaden. De sjöng jättefint också. Trodde det skulle vara lite falska toner här och var, men de höll rent och fint...=)
Alla tomteklädda 2:or från Krusboda skola - JÄTTELYCKAT!

Nu sitter man här... fick precis ett samtal från K på jobbet. Hennes dotter har precis kräkts ner henne- vilket leder till VAB imorgon - vilket leder till kaos. Telefoner som ska stängas av med hänvisning, akuta ärenden som måste fixas imorgon, patienter som ska komma till henne som vi måste antingen avboka eller se till att någon annan hinner ta hand om dem etc. Hoppas bara vår extra läkare Dr Geijerstam kanta några av ärenderna. *håller tummarna*
Hoppas verkligen att journalsystemet har kommit igång imorgon igen annars blir det supermegajätteKAOS!!

Imorgon ska jag inhandla sista planerade julklappen (kommer säkert bli mer när lönen dyker upp på kontot) och det ska bli skönt att få den ur världen. Det är en sak som personen i fråga absolut inte har räknat med - vilket är lite kul. Personen i fråga behöver den dock... det tycker vi alla ;-) *hihi*

Ska snart krypa ner i sängen tillsammans med Nora Roberts "Blå Dahlia" eller "Efter slaget tolv".

Hoppas alla får en riktigt trevlig fortsatt kväll!!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Maddi

Mm... hoppas oxå burkarna kommer igång! Min läkare skulle ringa mig idag, men det var inte direkt någon ide... :S



Vad mysigt det lät med tomteparad!



Och ja - jag är helt övertygad om att han hade rosa skjorta på Flisans dop - eller minns jag fel? ;) (den kanske var ljusgul?)



Kramisar!

2008-12-18 @ 22:09:13
URL: http://freyjas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0