Mellandagarna...

Japp, nu är julen över och man sitter vid mamma och pappas bardisk och skriver lite på pappas laptop.
Tänkte uppdatera lite om hur läget ligger.

Julafton firades i Solna tillsammans med T & F och hans föräldrar och mormor. Mysigt förrutom om att T´s mormor bara blir virrigare och virrigare. Men det hör väl till åldern?!  Tyvärr är det så att hon alltid varit helt oberoende av allt och alla och nu är hon JÄTTEberoende av T´s mamma... och personalen på hemmet såklart... och personalen på avd. R19 på KS-Solna... Måste vara hemskt.
Vi fick i alla fall allt vi önskat oss därifrån... så nu är det fint hemma.
Juldagen spenderade vi i soffan och hade världens slappadag... det är ju årets slappadag, så varför inte göra så!?
På Annandagen fick F äntligen leka med en kompis. Hon var snudd på rabiat för att hon inte kunde leka med någon juldagen, men hon var så nöjd så efter annandagen. 
Efteråt åkte vi på lite mellandagsrea och inhandlade en ny damsugare och lite kablar för nån konstig ihopkoppling med projektorn och tv´n....*tror jag*

På lördage åkte vi ner till Småland för att fira lilla julafton tillsammans med min familj. Vi träffades alla här hemma hos mamma och pappa och hade det jättemysigt. Till och med moster och hennes familj kom över och fikade lite. Längesen man träffade dem...

F blev jätteglad för alla sina julklappar... trots att det blev dubletter av en sak - men det gjorde visst inget - för man kunde via IR koppla ihop dessa saker och leka med dem tillsammans... eller något sånt..*haha*
Hon fick en elektronisk almanacka med spel, två tamagotchi´s, kläder, spel och böcker... bl.a.
Lilla kusinen T fick en underbar Fifi-docka av oss och blev först jätteglad -eftersom den har lysande kinder och sjunger en godnattvisa - men sen blev hon jätteledsen så fort Fifi började sjunga - för Fifi var tydligen ledsen då..:!?!?
Min systerdotter är lite av en dramaqueen - som min egen dotter...*haha*

Själv fick jag ett set ifrån Eva Solo - mjölk och sockerkannorna som jag önskat mig. Och ett armband.
Vi vuxna ger inte alla andra vixna julklappar utan man drar ett namn och till den köper man julklapp i en viss prisklass.
Det räcker gott och väl tycker vi alla.... det är ju barnen som ska få julklappar på julen....=)

Nu har jag ganksa precis kommit hem ifrån lillasyster. Har hjälpt henne med lite förberedelser inför hennes nyårsfest imorgon. De ska vara 20 personer så det var lite mat hon skulle laga - samtidigt som hon jobbar natt idag.... Så lite hjälp fick hon...
Kikade även på hennes nygjorda vardagsrum - och snacka om att det har blivit fint. Jisses vilket vardagsrum. Jättemegasuperstort och helt underbart med vita väggar, bjälkar i taket och infällda spotlights. Ljusa soffor, en stor platttv och en liten fond bakom tv´n.
Hon har smak min kära lillasyster...:=)

Imorgon blir det in till "stan" för lite shopping - eller i alla fall hoppas jag på lite shopping.... får se om jag hittar något.

Nu tror jag att jag ska ta och krypa ner tillsammans med Nora Roberts och läsa lite "Blå Dahlia". Tror jag kommer läsa ut den ikväll så tips på nya böcker uppskattas.

Ett gott nytt år till allisammans!!

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0